Куди скаржитися на страхову компанію

Страхування авто

В Україні діє закон про обов’язкове страхування автоцивільної відповідальності, який гарантує в разі потрапляння в ДТП, компенсацію збитків від страхової компанії, з якою укладено договір страхування. Найчастіше спілкування з надійною страховою компанією з питання відшкодування збитків проходить досить конструктивно і увінчується позитивним результатом. Однак бувають випадки, коли страхова з тих чи інших причин відмовляється компенсувати збитки власнику автотранспорту. Іноді – затримує, істотно зменшує суму виплат. Що ж робити в випадках, коли конструктивного діалогу зі страховиком не відбулося, хто в такому випадку може захистити права потерпілого? У цій статті ми розповімо, куди потрібно подати скаргу на страхову компанію, і як діяти, відстоюючи свої права.

Куди скаржитися на страхову компанію в Україні?

До недавніх пір всі страхові компанії контролювалися державним органом – Нацкомфінпослуг. Це давало можливість юридичним і фізичним особам, які не знайшли взаєморозуміння зі страховою, звертатися зі скаргою на її дії або бездіяльність в дану державну організацію за захистом і адекватною оцінкою ситуації. Так, згідно зі звітами Нацкомфінпослуг тільки за період з серпня 2018 року по лютий 2019 року, на діяльність страхових компаній в Україні було отримано понад дві тисячі скарг. Внаслідок розглядів, ініційованих цією організацією, страховими компаніями було донараховано і виплачено потерпілим близько 62 мільйонів гривень.

У зв’язку із реформуванням ринку фінансових послуг в Україні, указом Президента України в червні 2020 року Національна комісія, що здійснює регулювання на ринку фінансових послуг була ліквідована. Її повноваження були розділені між Національним банком України та Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Виникає закономірне питання, де ж зараз шукати захисту громадянам, у яких виникли непорозуміння зі страховою компанією.

Хто контролює страхові компанії?

Контроль над діяльністю страхових компаній здійснює Національний банк України. Всі питання, які виникають з приводу діяльності страхових компаній, можна направляти на адресу НБУ, а саме в департамент нагляду над ринком небанківських фінансових послуг, і він буде розбиратися в кожному конкретному випадку.

Куди скаржитися на страхову компанію по КАСКО?

Як ми вже згадували, страхові компанії контролює Національний банк України, тому скаржитися на їх діяльність потрібно саме в цей державний орган.

Скарга на страхову компанію по ОСЦПВ

ОСЦПВ є обов’язковим полісом страхування для всіх власників автомобілів. Згідно із законодавством в Україні діє Моторне (транспортне) страхове бюро України, яке є об’єднанням страховиків, які мають право здійснювати страхування ОСЦПВ. При виникненні суперечок зі страховою компанією з приводу відшкодування збитку, нанесеного Вашій авто в разі ДТП іншим транспортним засобом, скаргу потрібно також направляти в МТСБУ.

У випадку з полісом ОСЦПВ, для більшої ефективності, скаргу потрібно подавати відразу в два органу управління – МТСБУ і НБУ. Не забудьте також надіслати копію скарги своєї страхової компанії, існує велика ймовірність, що наявність звернення до регулятора, істотно прискорить процес розгляду по Вашій справі, і воно вирішиться значно швидше.

Якщо ж звернення до регулятора ринку страхових послуг не принесли бажаних результатів, необхідно звертатися до суду. Судовий позов подається за місцем знаходження (проживання) відповідача.

Як поскаржитися на страхову компанію?

Щоб подати скаргу до регулятора, потрібно написати відповідну заяву, а також надати копії всіх причетних до справи документів. Чим більше доказів Вашої правоти буде надано, тим більше шансів на швидке вирішення питання, що порушується.

Бланк заяви можна запросити в МТСБУ, а також можна написати звернення в довільній формі, виклавши чітко і коротко суть претензії. Для правильного формування тексту претензії, бажано проконсультуватися з юристом, який допоможе чітко сформувати пункти заяви, зібрати пакет необхідних документів.

Оцініть статтю
Поділитися з друзями
Strahovka-info